با سلام؛
کمیسیون ارزشیابی در نظر دارد مسابقه ای با عنوان ارزشیابی، از طریق سامانه پیام کوتاه برگزار نماید. لذا علاقمندان می توانند پاسخ سؤالات ذیل را با استفاده از کتاب "آنچه معلم درباره ارزشیابی مستمر باید بداند"(به کلیه مدارس راهنمایی ارسال شده است) از چپ به راست با کلمه "ارزشیابی" یا “arzeshyabi” به شماره 01000751024 ارسال نمایند.
سؤالات:
1- نسل سوم ارزشیابی را چه نامیده اند؟
1) اندازه گیری 2) توصیف 3) قضاوت 4) توانمند ساز
2- کدام نوع ارزشیابی بر روی نمره تأکید دارد؟
1) ورودی 2) تشخیصی 3) مستمر 4) پایانی
3- بهترین حوزه برای تهیه ی ابزارهای ارزشیابی مستمر، در چه حیطه ای قرار می گیرد؟
1) حیطه شناختی 2) حیطه عاطفی 3) حیطه روانی- حرکتی
4- کدامیک از ابزارهای ارزشیابی، سریع ترین بازخورد را از میزان درک مطلب آموزش داده شده، به معلم ارائه می کند؟
1) برگه یادداشت 2) تحقیق 3) دست سازه 4) آزمایش
مفهوم واقعی ارزشیابی تکوینی:
مجموعه اقداماتی است که به صورت مستمر، توسط معلم و دانش آموز و سایر ارزیابی کنندگان، به منظور بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری، در طول هر نوبت بعمل می آید؛ که شامل انجام تکالیف درسی، آزمون های عملکردی، فعالیت های مرتبط با درس خارج از کلاس به صورت فردی یا گروهی(فعالیت های پژوهشی و ...)، ارزشیابی های باز و مشاهدات تدریجی رفتار و خود ارزیابی و نظر اولیاء دانش آموز می باشد.
اهداف ارزشیابی تکوینی:
هدف از کاربرد این نوع ارزشیابی، آگاهی یافتن از میزان و نحوه یادگیری دانش آموزان، برای تعیین نقاط قوت و ضعف یادگیری و نیز تشخیص مشکلات روش آموزشی معلم در رابطه با هدف های آموزشی است.
با سلام؛
زمان و مکان برگزاری المپیادهای مهارتی، طبق جدول ذیل اعلام می گردد. قابل ذکر است زمان شروع آزمون رأس ساعت ۹ صبح می باشد.